NYHEDER 2007

Dørene åbner for første gang den 1. maj 2007
Endelige, efter tre måneders forberedelser, åbnede dørene for gratis juridisk rådgivning og gældsrådgivning i Værkmestergade, hvor vi havde fået stillet vores første kontorpladser til rådighed.  Her sad vores første 8 frivillige klar til at hjælpe de, som henvendte sig for at få hjælp.

Interesserede frivillige skaber behov for større lokaler
De første frivilligsamtaler blev afholdt i august og september 2007, og i første omgang blev der ansat 12 frivillige. I oktober kom der yderligere 9 frivillige til, og vi måtte derfor finde nye, egnede lokaler.

I oktober var vi oppe på at være i alt 35 frivillige, herunder både jurastuderende og færdiguddannede jurister/advokater samt to gældsrådgivere, der alle bidrager til arbejdet med at hjælpe vores klienter.

DSRF og DSG flytter ind i Frederiksgade
Den Sociale Retshjælp flyttede ind i nye lokaler i Frederiksgade, der fremover skulle være basen for vores rådgivningsarbejde. Vi glæder os meget til at sætte vores præg på lokalerne og til forhåbentlig at se mange klienter og samarbejdspartnere på stedet.

DSRF og DSG indgår samarbejde med Fogedretten i Aarhus
DSG indgik et formaliseret samarbejde med Fogedretten i Aarhus om screeninger for fogedretsmøder i forhold til vores klienter, for derved at kunne tilbyde en helhedsorienteret rådgivning.

DSG indgår samarbejde med politiets bødekontor i Aarhus
DSG indgik et formaliseret samarbejde med politiets bødekontor i Aarhus for at lette sagsbehandlingen i forbindelse med bødevedtagelser.

DSG indgår samarbejde med SKAT
DSG indgik et formaliseret samarbejde med SKAT om screeninger for vores klienters gæld til SKAT, for derved at kunne tilbyde en helhedsorienteret rådgivning.

DSG indgår samarbejde med Experian RKI
DSG indgik et formaliseret samarbejde med Experian RKI om screeninger for kreditorkrav på vegne af vores klienter, for derved at kunne tilbyde en helhedsorienteret rådgivning.

DSRF og DSG går fra lokal til national 
DSRF og DSRF overgik til en national retshjælp i den forstand, at vi ikke længere have noget krav om personligt fremmøde og derfor hjælper klienter fra hele landet. Dette kan lade sig gøre, fordi vi ud over personlig rådgivning også tilbyder rådgivning over telefon og mail. På denne måde har vi mulighed for at hjælpe endnu flere klienter, hvilket glæder os meget.