[et_pb_section fb_built=”1″ custom_padding_last_edited=”on|tablet” admin_label=”Offer” _builder_version=”3.25.3″ background_color=”rgba(0,0,0,0.5)” background_image=”https://www.socialegaeld.dk/wp-content/uploads/2020/01/low-angle-shot-of-high-rise-building-2096578-scaled.jpg” background_blend=”color” custom_padding=”110px||93px|||” custom_padding_tablet=”80px||80px|” custom_padding_phone=””][et_pb_row _builder_version=”3.25″ custom_margin=”|||” custom_padding=”0px|||||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”CTA Section Title” _builder_version=”3.27.4″ text_font=”||||” header_font=”Verdana|600||on|||||” header_text_align=”left” header_font_size=”40px” header_line_height=”1.3em” background_layout=”dark” module_alignment=”center” custom_margin=”-16px|||||” custom_padding=”0px||0px|||” animation_style=”zoom” animation_delay=”100ms” animation_intensity_zoom=”20%” header_text_shadow_style=”preset3″ header_text_shadow_blur_strength=”0.07em” locked=”off”]

VIDENSBANK

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.10″ background_color=”#EFF0F2″ custom_margin=”-25px||-2px||false|false” custom_padding=”0px||2px||false|false”][et_pb_row _builder_version=”3.25.3″ custom_padding=”||0px|||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25.3″][et_pb_text _builder_version=”4.0.10″ text_font=”Verdana||||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”15px” text_line_height=”1.8em” text_orientation=”justified” custom_margin=”-20px|||||” custom_padding=”24px||0px|||”]

Den Sociale Gældsrådgivnings Innovationsafdeling er ansvarlig for systematisk at dokumentere organisationens klienthenvendelser.

Dokumentationsarbejdet har flere formål:

  • Bevis for, at Den Sociale Gældsrådgivning overholder vores tilskudsgiveres retningslinjer, krav og kriterier
  • Evaluering og videreudvikling af vores indsatser
  • Bidrage til en vidensbaseret debat om vores målgrupper og deres problematikker – så vi forhåbentlig kan forbedre deres vilkår. Dokumentationen bruges bl.a. som baggrundsmateriale ved udarbejdelsen af artikler, læserbreve, pressemeddelelser og rapporter, der kan skabe debat om relevante samfundsmæssige problemstillinger,

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.10″ background_color=”#686868″ custom_padding=”2px||0px|||”][et_pb_row _builder_version=”4.0.10″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.0.10″][et_pb_text _builder_version=”4.0.10″ header_2_font=”Verdana|600|||||||” header_2_text_align=”center” header_2_text_color=”#ffffff” header_2_font_size=”25px”]

FAKTA OM DEN SOCIALE  GÆLDSRÅDGIVNING

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.0.10″ background_color=”#686868″ custom_padding=”0px||3px|||”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ _builder_version=”4.0.10″ custom_padding=”0px|||||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.10″][et_pb_text _builder_version=”4.0.10″ text_font=”Verdana||||||||” text_text_color=”#ffffff” text_font_size=”15px” text_line_height=”1.8em”]

Alder:

Gennemsnitsalderen på afdelingens klienter er 41 år.

Køn:

53 % af afdelingens klienter er mænd.
47 % af afdelingens klienter er kvinder.

Tidligere klient:

15,5 % af afdelingens klienter har været klienter i organisationen før.

Civilstatus:

68,6 % af afdelingens klienter er enlige.
12,5 % af klienterne har en samlever.
16,4 % af klienterne er gift.

Børn:

45,8 % af afdelingens klienter har børn under 18 år.

Beskæftigelsesstatus:

44 % af afdelingens klienter er ledige.
6,8 % af klienterne er studerende.
27,6 % af klienterne er i job.
21,6 % af klienterne er pensionister.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.0.10″][et_pb_text _builder_version=”4.0.10″ text_font=”Verdana||||||||” text_text_color=”#ffffff” text_font_size=”15px” text_line_height=”1.8em”]

Indtægtsform:

24,3 % af afdelingens klienter er kontanthjælpsmodtagere.
0,8 % af klienterne modtager fængselsdusør.
17,1 % af klienterne er førtidspensionister.
5,8 % af klienterne er SU-modtagere.
30,4 % af klienterne lønmodtagere.
6,1 % af klienterne er sygedagpengemodtagere.
3,6 % af klienterne er folkepensionister.

Problemstillinger:

89,9 % af afdelingens klienter henvender sig med én enkelt problemstilling.
8,8 % af klienterne henvender sig med to problemstillinger.
1,2 % af klienterne henvender sig med tre problemstillinger.

Type af problematikker:

94 % af afdelingens klienter henvender sig med gældsproblematikker.
1,7 % af klienterne henvender sig med boligproblematikker.
1,3 % af klienterne henvender sig med socialretlige problematikker.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]